Welkom
Log in op ons klantencentrum voor de laatste updates, bijbestellingen, release notes, (video)handleidingen en nieuwsbrieven.
Het klantencentrum is alleen toegankelijk voor praktijken die onze software gebruiken.
Onderstaand treft u een overzicht van de meest gemelde punten. Neem deze a.u.b. goed door alvorens u contact met ons opneemt
Heeft u een storing? Kijk ook even op de website www.allestoringen.nl voor een actueel van bekende storingen van websites, banken, IT- en internetdiensten zoals Microsoft, Ziggo, KPN, ING, ABN AMRO enz.
Webagenda
08-03-2023 Momenteel hebben wij een aantal meldingen gehad dat de synchronisatie tussen Simplex en de webagenda problemen heeft, wij hebben dit momenteel in onderzoek.
Het moment dat wij meer weten zullen wij dit op de website vermelden, houdt u hiervoor de website in de gaten.
Dit is opgelost per 09-03-2023
31-01-2023 Indien u een nieuw afspraaktype plaatst, konden de patiënten geen afspraken meer online maken.
Dit is opgelost in de versie van 17-02
U kunt eventueel ook handmatig voor het volgende kiezen:
Wijzing een afspraaktype die online staat doormiddel van een punt aan het einde van de omschrijving toe te voegen.
Webroot:
Gebruikt u als beveiliging Webroot, let dan op het volgende: Wij hebben een aantal meldingen gekregen dat na installatie van de tarieven update, Simplex(-M) niet wil opstarten. Samen met een aantal systeembeheerders hebben wij geconstateerd dat Webroot de toegang tot de logboeken in de Logboeken submap van Simplex(-M) blokkeert. In een aantal gevallen heeft exclusion van de logboeken map i.c.m. een herstart van de server geholpen, maar niet altijd. Mocht op uw systeem Webroot actief zijn en loopt ook u tegen installatie problemen aan, dan raden wij u aan alle instellingen binnen Webroot langs te lopen om na te gaan of er niet een instelling is die blokkerend werkt op Simplex(-M)
Scaling
Scaling op hogere resoluties is aangepast in de versie vanaf 13-01
E-mail
LET OP: Mocht u gebruik maken van de SMUS (automatisch versturen van mails), dan is het van belang dat u nadat u de update heeft uitgevoerd een mail stuurt naar uzelf om te controleren of u de configuratie goed heeft uitgevoerd. Indien de configuratie niet goed is uitgevoerd worden de mails niet of meerdere malen verstuurd.
Wij hebben de melding gekregen van een aantal klanten dat hun mail niet goed aankomt in combinatie met een office 365 mail account en handmatig versturen. Dit is opgelost in de versie vanaf 11-01
De bijlagen kregen geen uniek nummer bij het ophalen van de mail, waardoor de bijlagen in de opgehaalde mail door elkaar gehaald werden. Dit is opgelost in de versie van 11-01
Afspraakherinneringen werden niet verstuurd in combinatie met de SMUS (automatisch vesturen van mail). Dit is opgelost in de versie vanaf 04-01
Ingekomen email werd niet meer gesplitst in bekend/onbekend emailadres. Dit is opgelost in de versie vanaf 04-01
Zorgmail werkt niet in combinatie met de SMUS. Dit is opgelost in de versie vanaf 11-01
Zivver werkt niet in combinatie met de SMUS Dit is opgelost in de versie vanaf 06-01
LET OP: Nadat u de update heeft uitgevoerd is het van belang dat u een mail stuurt naar uzelf om te controleren of u de configuratie goed heeft uitgevoerd. Indien de configuratie niet goed is uitgevoerd worden de mails niet of meerdere malen verstuurd.
PIEN
Wij krijgen op het moment meerdere telefoontjes dat Pien niet werkt.
Na controle blijkt dat er telkens nog een oud Pien certificaat op het station aanwezig is die dit probleem veroorzaakt, nadat deze verwijdert wordt en Simplex(-M) herstart werkt de check naar behoren.
Mocht u tegen een foutmelding aanlopen bij een Pien check kunt u de volgende controle uitvoeren.
– Druk binnen Windows op de start knop
– Zoek naar “Internetopties”
– Open de applicatie en ga naar de tab “Inhoud”
– Klik hier op de knop “Certificaten”
– Controleer de einddatum van uw Pien certificaten, zijn deze verlopen dan kunt u het certificaat verwijderen.
Houdt u er rekening mee dat er per werkstation wel een geldig Pien certificaat aanwezig is, als dit niet het geval is dan kunt u deze installeren.
Behandelplan werd bij Pien niet meegestuurd, dit is opgelost.
Vecozo systeemcertificaat
LET OP: Het Systeemcertificaat moet op alle werkstations geïnstalleerd worden.
Webagenda en SMS
Nadat u de update heeft uitgevoerd (versie vanaf 04-01) is het niet meer nodig om de service elke ochtend handmatig te herstarten.